BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Saturday, January 23, 2010

Sahabat Yang Sejati

Teman atau sahabat..
Apakah ertinya????



Aku mempunyai seorang sahabat. Segala masalah aku cerita padanya. Persahabatan kita selama 5 tahun tidak pernah aku lupakan.. Bila aku ditimpa kesusahan engkau banyak membantu ku. Aku tidak pernah menjumpai sahabat sebaikmu.. Kita terlalu akrab sehingga kau sanggup berkorban semata-mata untuk membantuku jika aku menghadapi masalah. Engkau tidak pernah jemu memberi nasihat dan tunjuk ajar kepada ku. Kita tetap bersama di ketika senang mahupun susah.. bergelak ketawa bersama..menangis pun bersama.

Walaupun aku terlalu banyak menyimpan rahsia, namun engkau begitu memahami diriku. Memang susah mendapat sahabat seperti kamu. Kita seperti adik beradik. Tapi sekarang engkau banyak berubah, tidak seperti dahulu. Gurauan yang kadang-kadang menyakitkan, aku tidak pernah menyimpannya dalam hati ku. Aku tau itu hanya gurauan dari kamu. Engkau telah banyak mengajar aku erti kehidupan. Kehidupan yang aku lalui selama ini banyak dugaan dan cabaran. Kadang-kadang aku tidak mampu meneruskan lagi kehidupan ku ini. Sekarang aku tinggal seorang tiada tempat untuk aku mengadu masalah aku. Engkau sudah tidak menghiraukan aku lagi..Di mana kah aku hendak meluahkan segala masalah ku?

1 comments:

LadyBird said...

susah nak jumpe sahabat seperti itu di zaman sekarang neo.. bertuah neo dpt jumpe sahabat macam tu.