BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Sunday, January 31, 2010

Madah Kehidupan

Madah Kehidupan


Aku tidak pandai untuk bermadah...
Apatah lagi untuk berpantun..
Jauh sekali untuk berpuisi..

Aku hanya ingin mencoretkan secebis kisah hidupku..
Dengan caraku sendiri..
Perjalanan hidupku dipenuhi onak duri..
Aku ingin sekali berkongsi suka duka bersama kalian..
Aku ingin menulis.. berbicara..
Supaya aku dapat menceritakan apa2 yang telah kulihat dan kudengar..
Sepanjang perjalanan hidupku.

Barangkali mungkin ada yang kurang senang dengan coretanku ini..
Namun, aku tak pernah kisah..
Itu semua adalah adat kehidupan manusia..
Mempunyai pelbagai kerenah..
Tak pernah senang dengan kehidupan orang lain.


Ada yang suka..
Ada yang benci..

Memang..
Semenjak wujudnya dunia internet..
Sesiapapun bebas untuk membuat luahan..
Semua orang berhak untuk menulis apapun yang mereka fikirkan..
Masing2 dapat meluahkan isihati..
dan pandangan masing2 tentang apa2 pun didalam kehidupan ini.

Betapa indahnya dunia sekarang..
Semua orang dapat kebebasan untuk menulis dialam cyber..
Menulis tanpa sebarang sekatan..
Betapa indahnya dapat merakamkan getaran perasaan hati dengan menulis..

DAN....
Kerana itulah aku pun menulis!
Cuba menulis tentang bermacam2 perkara yang telah berlaku...!
Walaupun....barangkali ia hanyalah sebuah fantasi khayalan ku!

1 comments:

Anonymous said...

yer...btl sgt, satu cerita tentang tentang kehidupan kita yang tak dapat kita ceritakan pada kwn2 rapat. kita coretkan di link sbegini...scare outomatik.....kita berkongsi cerita dgn ramai org......