BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Saturday, January 23, 2010

KIsah Penderitaan Seorang Kawan



Kisah ini menceritakan seorang insan yang melihat penderitaan seorang ibunya yang disayanginya. Penderitaan ibunya tak siapa yang tau. Apa yang saya dapat tahu dari ceritanya, ayahnya seorang panas baran  dan ibunya menjadi sasaran. Dia masih terbayang-bayang penderitaan ibunya. Kesengsaraan ibunya menjadi igauan dalam hidupnya. Keinginannya untuk mendapat keluarga bahagia tidak kesampaian. Kesengsaraan ibunya menjadi igauan ngeri dalam hidupnya. Ayahnya telah mengahwini perempuan lain. Tinggallah dia bersama ibunya. Susah senang mereka sekeluarga bergantung sepenuhnya pada ibunya. Tetapi kasih anak kepada ayahnya masih terpahat di hatinya walau dia tahu ayahnya telah memperlakukan ibunya seperti itu. Apakah dosa mereka sehinggakan anak yang menjadi mangsa.

Apabila aku mendengar ceritanya aku pula terasa sebak. Apakah hikmah di sebalik semua ini.? Di manakah letaknya nilai perikemanusiaan? Adakah ini satu dugaan bagi mereka sekeluarga. Ya Allah tabahkan hati  hambaMu itu.. berikanlah semangat semoga dia tabah menempuhi segala dugaan yang Engkau berikan. Berilah petunjuk padanya. Tabahkan hati ibunya, semoga mereka sekeluarga kuat  menjalani liku-liku kehidupan.




Aku bersyukur mendapat ayah yang bertanggung jawab ke atas keluarganya. Tapi sayang, aku hanya dapat kasih sayang untuk sementara. Dan aku telah kehilangan sekali lagi orang yang  amat aku sayang..ibuku yang telah melahirkan aku ke dunia ini...Semoga  rohmu dicucuri rahmat.. Aku sentiasa mendoakanmu di sana.. aku sentiasa merinduimu ibu.. ayah..

2 comments:

neo said...

n mak dia dah bercerai..sb mak dia tak sanggup di pukul selalu dan ayahnya ada pompuan lain..

LadyBird said...

sape kawan awak tu ek..
awak suke mendengar masalah org ek?
bagus2x.. at least dpt meringankan beban mereka.. walaupun hanya menjadi seorg pendengar..