BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Tuesday, January 19, 2010

Serungkai Kata Buat Pembuka



Assalamualaikum sebagai pembuka kata dalam blog ini. Pertama kali aku membuka blogku sendiri, ingin ku sampaikan ucapan terima kasih yang tak terhingga kepada insan yang sudi membina blogku ini. Tiada apa yang dapat aku balaskan jasanya, hanya ucapan terima kasih yang mampu kuberikan.

Blogku yang bernama Tir@j Senj@ ini menceritakan kisah hidup ku menjalani ranting- ranting kehidupan. Ia bagaikan perjalanan hidupku yang penuh dugaan. Inginku kongsi cerita tentang diri ku, aku dilahirkan di sebuah kampung yang amat kekurangan masa dulu. Hidup ku susah. Arwah ayahku berkerja sebagai perkebun kecil, dia mencari rezeki dengan menggunakan tulang empat kerat untuk memelihara keluargaku. Aku masih ingat lagi masa aku kecil, aku selalu mengikut arwah ayahku pergi ke mana saja dan sampai tertidur menemani dia. Kini ayah sudah tiada dan tanggung jawab diambil oleh arwah emak pula. Sekarang semuanya telah pergi untuk selama lamanya...Tinggallah aku sebagai anak Yatim Piatu yang memerlukan kasih sayang dari orang tua.

Inilah kisah hidup aku, semua ini akan aku cerita di dalam blog ku sekiranya aku ada masa lapang. InsyAllah.

                                                       Kenangan bersama keluarga

4 comments:

Anonymous said...

Salam Ukhwah dan salam ziarah. Perkongsian pengalaman hidup bagus untuk renungan dan iktibar kepada semua. Teruskan menulis kisah hidup saudara untuk perkongsian bersama. Syukran, Wassalam.

neo said...

terima kasih kepada al_farosyah kerana sudi singgah ke laman blog saya...akan saya terus menulis kisah hidup saya

LadyBird said...

Neo.. selamat menulis putri ucapkan.. teruskan menulis.. menulis merupakan salah satu terapi untuk menenangkan hati yang lara.. Putri doakan yang terbaik tuk Neo.. Gambate Kudasai..

neo said...

terima kasih putri,putri bnyk membantu neo dlm hal ini..