BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Thursday, January 21, 2010

Kawan Yang Amat Kurindu


Aku mempunyai seorang kawan karib. Kami belajar di dalam kelas yang sama. Dari sekolah rendah sampailah ke sekolah menengah. Kami tak pernah berenggang, ke mana Aku pergi, di situlah dia berada. Ahmad Nazri, namanya masih terpahat kukuh di kepalaku. Kami satu kampung dan rumahnya tak jauh dari rumah ku, cuma rumahnya di tepi jalan raya dan rumahku masuk ke dalam kampung. Setiap petang aku selalu singgah ke rumahnya sama ada untuk membuat kerja sekolah atau berborak2 kosong. Dia seorang yang kelakar, aku tergolek-golek gelak melihat gelagatnya. Kalau pergi sekolah aku selalu tumpang dia.. sambil mengayuh basikal, dia akan menyanyi. ada je lagu dia nyanyi sampai lagu hindustan pun dia hafal. Kami tak pernah bergaduh, malah saling membantu.

Tapi satu je sifatnya yang aku kurang suka. Dia jarang datang rumah aku, asyik aku je datang rumah dia. Nak main badminton pun kene datang rumah dia. Keluarga dia baik sangat dan suka buat lawak. Pasal awek pula kita orang memang pemalu sikit. Ingat lagi dia minat seseorang, aku pula dijadikan orang tengah. dah lah aku ni pemalu sikit dengan perempuan masa itu, tapi demi kawan aku tolong juga sampaikan surat pada perempuan itu. Dulu main utus2 surat je tak macam sekarang guna handphone.

Emm..weei ana(bukan nama sebenar) ni surat dari nazri...sambil lalu aku bagi dekat dia, di sekolah aku sebagai pengawas, dan ana pun pengawas juga. senanglah aku jumpa dia. Nazri... nazri di mana kau sekarang, kita dah lama tak berjumpa, balik kampung pun susah nak jumpa kau...

Kenangan kita bersama tidak pernah aku lupa.Kalaulah kawan karibku yang rapat sekali. Apa masalah kita, kita kongsi bersama. Berapalah anak kau sekarang nazri.. Kalau berjumpa mesti kita berbual sampai ke pagikan..

3 comments:

LadyBird said...

Call lah die sekarang.. ape guneye teknologi kalau x digunakan :) ye tak?

neo said...

masalahnya lost contact,lepas kawen terus lesap entah ke mana..isteri dia bawa lari kot....hehehe..

LadyBird said...

hahahaha..
neo, comella monyet tu.. :)..
kampung awak ade monyet?